امدادرسانی ۲۸۰۰ حادثه دیده در طرح زمستانه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جنعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از پوشش امدادی ۴۸ حادثه و امدادرسانی به بیش از ۲۸۰۰ نفر حادثه دیده در یک ماه گذشته از آغاز طرح امداد و نجات زمستانه در استان خبر داد.

امدادرسانی  ۲۸۰۰ حادثه دیده در طرح زمستانه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

کاظم فلاحی دوست در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در طرح امدادونجات زمستانه ۱۴۰۱ بیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای طرح امداد و نجات زمستانه تاکنون به ۷۶۹ خانوار خدمت رسانی نموده و جان ۳۱ تن را درحوادث نجات دادند.

وی بیان کرد: این طرح از ۲۳ آذرماه آغاز شده است و از بتدای آن تاکنون پرسنل و نجاتگران هلال احمر این استان موفق به پوشش ۴۸ حادثه و امدادرسانی به بیش از ۲۸۰۰ نفر حادثه دیده شدند و از تعداد۶۲ مصدوم متاثر از این حوادث با انجام عملیات کمک های اولیه و انتقال به موقع جان ۳۱ نفر را نیز نجات دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افزون بر ۲۷۶ نیروی عملیاتی در قالب ۷۵ تیم امداد و نجات با استفاده از ۸۰ مورد اعزام آمبولانس، خودروی امدادی کمک دار و خودروی ست نجات و بکارگیری ۱۶ دستگاه موتور پمپ (لجن کش) و ۸ مورد تجهیزات تخصصی و عملیاتی به ۷۶۹ خانوار حادثه‌دیده امدادرسانی کردند.

فلاحی دوست عنوان کرد: میانگین حضور در صحنه حادثه در این بازه زمانی ۱۰ دقیقه و ۳ ثانیه بوده و طی این عملیات ها ۱۲ نفر نیز اسکان داده شده اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح امداد نجات زمستانه تاکنون ۴۸ عملیات اعم از برف و کولاک، جاده‌ای، آبگرفتگی ،سیل ، کوهستان و دیگر موارد صورت پذیرفته است.

فلاحی دوست گفت: در این مدت قریب ۴۰۰۰ کیلو اقلام ( نایلون کشمش ،قند ، شکر، برنج)، ۱۸۶ بسته مواد غذایی، ۱۰۰ شعله والور، ۱۹۸ تخته موکت و ۷۱۵ تخته پتو بین آسیب دیدگان از این حوادث توزیع شده است .

وی بیان کرد: این طرح تا ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت و تا پایان آن همه نیروهای عملیاتی این جمعیت در حالت آماده باش هستند و در طول شبانه روز آماده خدمت به مردم عزیز می باشد. انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

نوشته ایجاد شد 502

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا