فارس من| مقابله با کشف حجاب، مطالبه مخاطبان فارس/ فرماندار شیراز: ممنوعیت کشف حجاب در مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری به اصناف اعلام شده است

به تازگی 2 کمپین با مضمون برخورد با کشف حجاب در فارس من مطرح شده که در این زمینه فرماندار شیراز، می‌گوید: ممنوعیت کشف حجاب در مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری به اصناف اعلام شده است و مشتریان و مراجعان به واحدهای تجاری، حق کشف حجاب ندارند که در صورت مشاهده زنان بی‌حجاب، با اطلاع به ۱۱۰ و ورود اداره اماکن عمومی، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

فارس من| مقابله با کشف حجاب، مطالبه مخاطبان فارس/ فرماندار شیراز: ممنوعیت کشف حجاب در مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری به اصناف اعلام شده است

به گزارش سایت هنر و فرهنگ از شیراز، حجاب به عنوان قانون شرع و هنجاری اجتماعی در جامعه ما مطرح بوده و است و نوع پوشش زن مسلمان در اماکن عمومی، چارچوب و ضوابط معینی دارد.

با استناد به احکام دینی درمی‌یابیم که محدوده پوشش، برای حفظ امنیت دختران و زنان در محیط‌های عمومی تعیین شده و چارچوب حجاب، بر اساس فطرت انسانی زن و مرد تعریف شده است.

تلاش برای فروپاشی بنیان خانواده، از آزادی‌های یواشکی تا زن زندگی آزادی

طی سال‌های اخیر، در قالب کمپین‌ چهارشنبه‌های سفید و آزادی‌های یواشکی، مخالفت‌هایی با حجاب شکل گرفت که اهداف مشخصی را دنبال می‌کرد.

اواخر تابستان امسال نیز با شعار “زن زندگی آزادی” کشف حجاب را به شکل جدی‌تر و البته مخرب مطرح کردند.

اما اینکه چرا کشف حجاب تا این حد مورد توجه براندازان قرار دارد، به بنیان خانواده ایرانی بازمی‌گردد. خانواده‌ای که اساس آن سلامت اخلاقی و فرهنگ دینی و بومی است.

گروه‌هایی که حجاب را هدف قرار داده‌اند، قطعا نه به دنبال آزادی زنان بلکه با هدف از بین بردن شالوده خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد جامعه هستند.

 

وقتی حجاب از بین رفت و عریان‌نمایی در جامعه، عادی‌سازی شد، به تدریج اساس خانواده عفیف ایرانی متزلزل می‌شود. خیانت گسترش می‌یابد و تعهد زوجین به یکدیگر، مفهوم خود را از دست می‌دهد.

در چنین شرایطی، نفوذ فرهنگی و اجتماعی بیگانگان راحت‌تر می‌شود و ضربه‌های مهلک‌تری به زنان و دختران وارد می‌‌کنند. دخترانی که به سبب تجربه کم حضور در اجتماع، مجذوب ظواهر تهی از محتوا شده و به تبعات منفی کشف حجاب نمی‌اندیشند. چون خوراک فرهنگی مفیدی نیز در قبال تبلیغات وسیع شبکه‌های بیگانه ندارند.

متاسفانه کم‌کاری نهادهای فرهنگی نیز به این موضوع دامن زده و از‌ جاذبه‌های حجاب و تاثیر مثبت آن در ابعاد مختلف زندگی، آن طور که شایسته است، کمتر سخنی به میان آمده است.

برخورد با کشف حجاب، مطالبه مخاطبان فارس

پس از کشف حجاب تعدادی از شهروندان در شیراز، 2 کمپین تحت عنوان “درخواست برخورد با فروشندگان بی حجاب خیابان ملاصدرا شیراز” و “جلوی بدحجابی در متروی شیراز را بگیرید” در پلتفرم فارس من ثبت شده است.

در کمپین اول آمده است: متاسفانه تعداد قابل توجهی از فروشندگان زن که در مغازه های خیابان ملاصدرای شهر شیراز کار می کنند اقدام به کشف حجاب کرده اند و بدون حجاب در مغازه ها در انظار عموم فعالیت می کنند. عمل آنها تبلیغ بی حجابی است و از مسئولین می خواهیم با آنان برخورد کنند.

کمپین دوم نیز با این مضمون است: مدتی است شاهد حضور افراد بدحجاب در متروی شیراز هستیم. نه تنها برخوردی با آنها نمی‌شود بلکه افراد هنجارشکن با محجبه‌ها نیز برخورد تند و پرخاشگرانه‌ای دارند. مترو محل عمومی است و تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، چرا باید خارج از قوانین شرع باشد؟

 

 در فضای مجازی یا در مواجهه با شهروندان، با نظرات متفاوتی روبرو می‌شویم: اگر چه نوع پوشش متاثر از عقیده و نظر شخصی افراد است اما تابع قوانین موجود بوده و تخطی از آن هنجارشکنی و تخلف به شمار می‌آید. بنابراین با وجود افرادی که به حجاب اعتقادی ندارند اما تعداد بسیاری از زنان، با کشف حجاب مخالفند و بی‌حجابی مطلق را زمینه‌ساز انحراف در جامعه می دانند.

برخورد با زنان بی‌حجاب در ادارات و مجتمع‌های تجاری

موضوع 2 کمپین ثبت شده را با فرماندار شیراز مطرح کردیم:   لطف‌اله شیبانی با اشاره به برخورد با زنانی که در اماکن عمومی مبادرت به کشف حجاب می کنند، گفت: طبق بخش نامه دادستان کل کشور مبنی بر ممنوعیت کشف حجاب، برخورد با زنانی که هرگونه رابطه استخدامی با ادارات دولتی دارند و مبادرت به کشف حجاب می کنند، در دستور کار است.

فرماندار شیراز افزود: همچنین مراجعان بی‌حجاب نیز اجازه ورود به ادارات را ندارند.

وی همچنین با اشاره به دستورالعمل مقابله با کشف حجاب در بخش خصوصی اظهار داشت: ممنوعیت کشف حجاب در مغازه‌ها و پاساژها نیز به اصناف اعلام شده است.

شیبانی اضافه کرد: بنابراین شهروندان، چه از پرسنل اصناف و چه مشتریان و مراجعین به واحدهای تجاری، حق کشف حجاب ندارند و در صورت مشاهده زنان بی‌حجاب، با اطلاع به ۱۱۰ و ورود اداره اماکن عمومی، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

پلمب درمانگاه دندانپزشکی به دلیل کشف حجاب پرسنل و مراجعان

 فرماندار شیراز گفت: به تازگی یک درمانگاه دندانپزشکی در شیراز، به دلیل کشف حجاب پرسنل و مراجعان آن، پلمپ شده است.   وی با اشاره به کمپین بدحجابی در مترو شیراز بیان کرد: شهرداری‌ها که نهاد عمومی و غیردولتی هستند نیز در زمینه قانون حجاب، وضعیتی مشابه ادارات دولتی دارند و باید قوانین مطرح شده را رعایت کنند.

شیبانی اظهار داشت: در زمینه برخورد خشن افراد بدحجاب با زنان محجبه گزارشی نداشتیم و چنان‌چه گزارشی ارائه شود، مطابق قانون برخورد لازم انجام می‌شود.

فرماندار شیراز گفت: کشف حجاب، فی نفسه تخلف است و برخورد خشن با ناهی از منکر نیز جرمی مجزا است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ارائه چنین گزارشی، دادگستری و نیرو انتظامی برخورد لازم را انجام می‌دهند.

پایان پیام/

نوشته ایجاد شد 502

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا