ویترین‌های شکسته دروازه‌های ورودی بیرجند در حال ترمیم

همیشه از دروازه ورودی شهر یا به عبارت دیگر خروجی بیرجند به سمت مشهد مقدس به عنوان مهم ترین ورودی مرکز خراسان جنوبی یاد می شود اما ویترین درهم شکسته این دروازه ورودی و خروجی شهر بیرجند سبب شده تا آن هایی که به شهر بیرجند وارد می شوند با چندان قاب زیبایی از این شهر مواجه نشوند.

ویترین‌های شکسته دروازه‌های  ورودی بیرجند در حال ترمیم

سایت هنر و فرهنگ– خراسان جنوبی؛ درست همان جایی که نقطه پایانی است برای آن‌هایی که از مقصد بر می‌گردند همان نقطه می‌شود شروعی برای آن‌هایی که به مقصد می‌روند و این نقطه می‌شود دروازه ورودی و خروجی هر شهر و دیاری. سال‌هاست که همه گلایه دارند از این که دروازه‌های ورودی مرکز خراسان جنوبی آن هم به واسطه این که شاهراه‌های شرق و مرکز کشور از سه جهت از مرکز خراسان جنوبی (بیرجند) می گذرند در خور و شان آن‌هایی که به مرکز خراسان جنوبی می آیند و می روند نیست. همین گذر شریان‌های مواصلاتی شرق و مرکز کشور سبب شده تا شهر اول خراسان جنوبی (بیرجند) دارای سه ورودی از شرق (زاهدان)، غرب (کرمان) و شمال (مشهد) باشد.

همیشه هم از دروازه ورودی شهر یعنی ورودی شمالی شهر یا به عبارت دیگر خروجی بیرجند به سمت مشهد مقدس به عنوان مهم ترین ورودی مرکز خراسان جنوبی یاد می شود اما ویترین درهم شکسته این دروازه ورودی و خروجی شهر بیرجند سبب شده تا آن‌هایی که به شهر بیرجند وارد می شوند با چندان قاب زیبایی از این شهر مواجه نشوند. همه به این موضوع اذعان دارند که دروازه‌های ورودی شهر قلابی‌ست برای جذب مسافر، گردشگر و ماندگاری آنان؛ حال که در آستانه سال نو هستیم همه چشم امیدشان به مدیران شهری است تا ببیند که باز هم پیشانی‌های ورودی مرکز استان همانند سال های قبل پرچروک خواهد بود یا نه کمی به آن سر و سامان داده‌اند و چه برنامه‌هایی برای آن دارند. نصب بیلبورد خوش آمدگویی و بدرقه در ۳ نقطه ورودی بیرجند آن طور که دکتر مهدی بهترین، شهردار بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: برای اولین بار قرار است در سه نقطه ورودی بیرجند از سمت کرمان، زاهدان و مشهد سه بیلبورد خوش آمدگویی و بدرقه ۳۲ متری نصب شود که متن روی این بیلبورد هم طی نشستی که با اصحاب فرهنگ استان داشته ایم انتخاب شده است. وی با بیان این که در ورودی بیرجند از سمت مشهد، بولوار شهید سلیمانی ۳.۸ هکتار آن درخت کاری شده و در میدان نیز برج نوری نصب و رینگ دور آن هم نورپردازی شده است. همچنین در لچکی بعد از بولوار نیز سنگ‌های دور آن با سنگ نما کار شده و جابجایی شتری که لوله های آب را هم حمل می کند نیز در دستور کار بوده و قرار است با شن های رنگی تزیین شود تا شبیه چاه در بیابان به نظر آید. به گفته وی اطراف شترها هم نور پردازی می‌شود. شهردار بیرجند با اشاره به نصب نماد در بولوار امام رضا(ع) که پایانه مسافربری بیرجند در آن قرار دارد ادامه داد: در تقاطع صیاد شیرازی هم دست زعفرانی نصب کردیم و میدان آزادی نیز نور پردازی شده است.

بهترین، به نصب نماد طاووس در لچکی بعد از میدان آزادی اشاره کرد و گفت: بولوار جمهوری تا میدان امام حسین(ع) نیز المان‌های دیوار کوب نصب شده و میدان امام (ره) نیز به طور کامل بازسازی و سردر بازار بیرجند هم در حال احداث است. وی ادامه داد: علاوه بر نصب بیلبورد از سمت کرمان، میدان شهدای عبادی بهسازی و نوسازی شده و دو نماد نیز در این میدان نصب می شود. به گفته شهردار بیرجند در ادامه این ورودی نیز میدان ابن حسام خوسفی گل کاری شده و نماد استکان هم در چهار راه عباس آباد نصب شده است؛ همچنین در این چهار راه گل کاری و فرش گل هم داریم. بهترین با اشاره به این که از سمت زاهدان نیز که از پمپ شعله شروع می شود یک بیلبورد خوش آمدگویی و بدرقه نصب شده است، افزود: پایه های چراغ برق در خیابان عشایر هم انجام شده و در محل تقاطع خیابان ارتش نیز نصب نماد و گلکاری را داریم. وی بیان داشت: همچنین تقاطع شهید ناصری نیز درخت کاری شده است. وی تصریح کرد: برای سامان دهی به ورودی‌های بیرجند، ورودی مرکز استان از سمت مشهد (ورودی دوم مهر شهر از سمت پلیس راه) در حال مطالعه توسط مشاور است که اجرای آن نیز هزینه بسیار سنگینی دارد. پایان پیام/۳۶۳۵/ف

نوشته ایجاد شد 522

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا