خبر خوب|این جوانان ایرانی، نوروز را شیرین می‌کنند!

اکنون که ۱۰ روزی از نو شدن سال می‌گذرد، بیایید با هم قول و قراری بگذاریم. شاید به اجبار این قول و قرار هم که شده امسال بیشتر از همیشه شکرگذار داشته‌هایمان باشیم. طبعیت انسان این چنین است که هرچه دارد و به دست بیاورد تشنه‌تر می‌شود، این سیرت نه تنها زشت نیست بلکه پسندیده است؛ اما حواسمان باشد در این تکاپو برای بیشتر خواستن و به دست آوردن چشم بر روی داشته‌ها و شکرگذاری از نعمت‌های خالق هستی نبندیم.

خبر خوب|این جوانان ایرانی، نوروز را شیرین می‌کنند!

گروه خبر خوب: اکنون که ۱۰ روزی از نو شدن سال می‌گذرد، بیایید با هم قول و قراری بگذاریم. شاید به اجبار این قول و قرار هم که شده امسال بیشتر از همیشه شکرگذار داشته‌هایمان باشیم. طبعیت انسان این چنین است که هرچه دارد و به دست بیاورد تشنه‌تر می‌شود، این سیرت نه تنها زشت نیست بلکه پسندیده است؛ پیامبر خدا (ص) فرمودند: «از خداوند بخواهید؛ و زیاد بخواهید، زیرا هیچ چیز برای او زیاد و بزرگ نیست.» اما حواسمان باشد در این تکاپو برای بیشتر خواستن و به دست آوردن چشم بر روی داشته‌ها و شکرگذاری از نعمت‌های خالق هستی نبندیم. که چشم بستن همانا و کف گیرمان ته دیگ خوردن همانا. یادتان باشد شکر نعمت، نعمتت افزون کند! در این دنیا همیشه کسی هست که آرزویش است جایش را با شما عوض کند، بخواهد مثل شما راه برود، یا در جایی که شما زندگی می‌کنید، زندگی کند. اما آخرین باری که خداوند را به خاطر خانواده، دوستان، سلامتی تان و فرصت‌هایی که به شما داده است، شکر کرده اید، کی بود!؟ اگر باز هم در زندگی چیزی برای شکرگزاری پیدا نکردید، دستان را روی قلبتان بگذارید. صدایش را می‌شنوید؟ صدای زندگی است، این تپش ارزش شکرگذاری ندارد؟! خدایا شکرت…  

* این جوانان ایرانی نوروز را متفاوت می‌گذرانند!  خبر خوب اول مان نوروزی است، نا سلامتی در ایام فرخنده تعطیلات نوروزی به سر می‌بریم، اما جنس این خبر نوروزی کمی متفاوت و حتی خاص است. در این ایام که کم و بیش مردم در مسافرت و خوش گذرانی و استراحت به سر می‌برند، بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان هرمزگان، نوروز را در مناطق کمتر برخوردار این استان مشغول رفع کمبودها و محرومیت‌های مردم هستند و فعالیتشان تا ابتدای اردیبهشت هم ادامه دارد.  «یاسین باوقار» مسئول بسیج سازندگی سپاه هرمزگان در این باره گفته هدف از حضور در اردوهای جهادی در ایام عید تلاش برای شاد کردن دل هم نوعان است و رسیدگی به امور نیازمندان و این حضور عیدی بزرگی برای آنان است. اگر می‌خواهید نفس سرکش را رام کرده و به آن لگام بزنید شرکت در اردوهای جهادی بهترین کار است.» چه حس و حال خوبی دارد، هنوز هم جوانانی هستند که برای مبارزه با نفس خود و تزکیه نفس ترجیح می‌دهند تعطیلات نوروز را در اردوهای جهادی و مناطق محروم و در راه کمک به هم نوعانشان سپری کنند. خدا قوت جوانان با غیرت ایران زمین. دست مریزاد. لطف تان بیش باد!

*تمدید پرداخت وام ودیعه مسکن  اما بشنوید از یک خبر خوب در حوزه مسکن. مقرر شده است به‌منظور حمایت از مستأجران، اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور ادامه پیدا کند و جاماندگان و متقاضیان برای ثبت نام اقدام کنند. سقف تسهیلات برای مشمولان در تهران ۱۰۰ میلیون، کلانشهرها ۷۰ میلیون و برای سایر شهرها نیز ۴۰ میلیون تومان است. متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن باید با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس https://saman.mrud.ir ثبت نام کرده تا پس از تایید احراز شرایط و معرفی به بانک نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند. 

*یوزهای ایرانی گل کاشتند بسته خبر خوب مان با خبر خوب ورزشی یک صفای دیگری دارد. خبر خوبی از جنس پیروزی تیم فوتبال ایران در برابر کنیا. فشار ایران بر تیم حریف نتیجه را دو بر یک رقم زد و در نهایت ایران پیروز این دیدار دوستانه شد. شیر مادر حلال تان یوزهای ایرانی!

* تیم جوانی که معضل کمبود آزمایشگاه مدارس را حل کردند یکی از مشکلات بسیاری از مدارس کشور به خصوص مناطق دورافتاده، کمبود آزمایشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی و البته دانش کاربرد این تجهیزات برای فهم بهتر مطالب درسی است. معضلی که یک تیم جوان استارتاپی را بر آن داشته است تا با طراحی یک سایت کاربردی یک گام مهم در رفع این معضل بردارد و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانند ضمن بهره مندی از امکانات رایگان آزمایشگاهی، خلاقیت‌های خود را نیز در حوزه آزمایش پیاده‌سازی کنند.  «علی کرمی» دبیر فیزیک آموزش و پرورش و کارشناس فیزیک پژوهش سرای رباط کریم که درحال حاضر نیز دانشجوی ارشد فیزیک دانشگاه تهران، بنیان گذار و مدیرعامل استارتاپ «بیازما» است . دلیل و هدف اصلی از راه اندازی این سایت در واقع، جبران کمبود امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی است که بیشتر مدارس کشورمان بخصوص در مناطق دورافتاده به دلیل گران قیمت بودن تجهیزات آزمایشگاهی با آن روبرو هستند.  با این سایت همه دانش آموزان مقاطع ششم، هفتم، هشتم و دهم تحصیلی می‌توانند به صورت رایگان و هیچ گونه خطر و محدودیتی آزمایشات درسی خود را در بیازما انجام دهند و حتی خلاقیت‌های خود را در آزمایش مورد نظر پیاده‌سازی کنند.دستمریزاد از فکر و نبوغ ایرانی. خوش خبر باشید. * این شش ذکر معجزه می‌کند! حضرت محمد صلی الله فرمودند: «هرکس که خواهد خانه‌اش به نعمتِ بی‌حساب آبادان باشد، به ذکر شش‌گانه زیر بپردازد: اول آنکه در آغاز هرکار بگوید: بسم الله الرحمن الرحیم. دوم آنکه چون نعمتی از راه حلال نصیبش شد، بگوید الحمدالله رب العالمین.‍ سوم آنکه چون خطا و لغزشی کند بگوید: «استغفرالله ربی و اتوب الیه.» ‍ چهارم آنکه چون غم و اندوه بر او هجوم آورد بگوید: لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.‍ پنجم آنکه چون کارجدیدی شروع کند، گوید ماشاالله. ششم آنکه چون از ظلم ستمگری هراس کند بگوید: «حسبناالله و نعم الوکیل.»  *خوش خبر باشید!  و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.  پایان پیام/

نوشته ایجاد شد 502

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا