دوره تربیت مربی دختران «برهان» در قزوین برگزار می شود

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: دوره تربیت مربی دختران «برهان» برای ایجاد یک منظومه فکری مطابق با معارف ناب اسلامی و به عنوان پایه فکری مربی در استان قزوین برگزار می شود.

دوره تربیت مربی دختران «برهان» در قزوین برگزار می شود

میلاد جباری در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: الگوی تربیتی «برترین آرزو» که در دیدار رهبری با عوامل اجرایی و محتوایی در سال ۱۳۹۸ مورد توجه و تفقد معظم له قرار گرفت و بر این اساس این الگو برای تربیت نیروی انسانی باید به یک نهضت فراگیر تبدیل شود. وی افزود: این دغدغه امروز ما است، اگر می خواهیم به آن تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده است، دست پیدا کنیم و به آمادگی برای ظهور حضرت بقیه الله(عج) برسیم، پیش نیازش این است که عقبه نیروی انسانی آن ساحت، تربیت شده و آمادگی پیدا کند. دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به نقش موثر مربیان در حوزه تربیتی نوجوان و جوان و با هدف تبیین نیازمندی‌های فکری و عملیاتی آنان، موسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی دوره تربیت مربی نوجوان و جوان دختران «برهان» را برای دانشجویان، طلاب و فعالان فرهنگی و تربیتی استان قزوین برگزار می‌کند. جباری اضافه کرد: این دوره با هدف ایجاد یک منظومه فکری مطابق با معارف ناب اسلامی به عنوان پایه فکری مربی، توانایی ارتباط گیری موثر با نوجوانان همراه با خلاقیت و توانایی انتقال مفاهیم به بهترین شیوه برای مخاطبین طراح ریزی شده است. وی ادامه داد: این دوره بر پایه دو محور معرفتی و مهارتی طراحی شده و معرفت شناسی، انسان شناسی و خداشناسی، تربیت توحیدی، تربیت، تمدن، اجتماع، تربیت جنسی، دشمن شناسی، روانشناسی نوجوان، ارتباط موثر، مهارت تفکر، الزامات تربیتی دختران، روش تدریس اعتقادات، ترک وابستگی، نحوه برخورد با متربی پرچالش، مبحث «جنسیت»، نقش بازی در تربیت و… از جمله سرفصل های آن هستند که با حضور و فعالیت ۱۲ استاد مجرب استانی و ملی تنظیم شده است.

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین خاطرنشان کرد: برخی از مزایای شرکت در این دوره استفاده از اساتید مجرب، عضویت منتخبان به شبکه مربیان و دعوت از برگزیدگان برای همکاری و صدور گواهینامه پایان دوره از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی (به شرط قبولی در آزمون پایانی) می‌باشد. جباری همچنین اعلام کرد: بانوان علاقه مند به فعالیت تربیتی دختران اعم از طلاب و دانشجویان محصل و یا فارغ التحصیل تمامی رشته ها و با شرایط سنی بین ۱۸ تا ۳۵ سال با توجه به محدودیت پذیرش، در گزینش اولیه بایستی پذیرفته شوند. وی ادامه داد: قالب‌های اجرایی این دوره به صورت مجازی و حضوری در طی ۶ هفته و در قالب ۵۴ ساعت برنامه ریزی شده است و کلاس‌های آموزشی آن در روزهای پایانی هفته برگزار می‌گردد و بنا به نیاز برنامه های جانبی نیز اجرا خواهد شد. دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین اظهار کرد: هزینه کل دوره به ازای هر نفر مبلغ ۱۰ میلیون ریال می باشد که پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان آن پس از اعلام قبولی در گزینش به عهده فرد شرکت کننده است و مابقی هزینه توسط موسسه جوانان آستان قدس پرداخت خواهد شد. جباری افزود: علاقه مندان برای ثبت نام می‌توانند به سایت مراجعه نمایند http://p.javanan.org/qazvin و در صورت بروز مشکل فنی یا سوال در فرآیند ثبت‌نام، با شماره ۰۹۱۹۲۸۶۹۱۹۵ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ تماس بگیرند و مهلت ثبت نام نیز تا ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ می‌باشد. پایان پیام/

نوشته ایجاد شد 522

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا