نارضایتی مردم از بار ترافیک و تجمع پسماند در اطراف بیمارستان امام اهواز+تصاویر

آنسوتر از درب بزرگ اورژانس، زباله‌ها انبار شده‌اند روی هم. تلِ پسماندهای تر و خشک و فاضلابِ جاری از میان آنها با هیچکدام از استانداردهای بهداشتی و درمانی فضاهای بیمارستانی سازگار نیست.

نارضایتی مردم از بار ترافیک و تجمع پسماند در اطراف بیمارستان امام اهواز+تصاویر

به گزارش سایت هنر و فرهنگ از اهواز، ماشین‌ها پهلو به پهلو در دو طرف کوچه‌ پارک کرده‌اند. صبح تازه طلوع کرده از درونِ رنج مجسم خیابانِ اورژانس بیمارستان امام خمینی اهواز. آمبولانس آژیر می‌کشد. راننده‌‌ی آمبولانس که صدای آژیر را بی‌تاثیر می‌بیند، دست روی بوق می‌گذارد تا راه باریکه‌ای برای انتقال بیمار به بخش اورژانس بیمارستان باز کند. بیمار میانسالی با ویلچر قصد عبور از عرض خیابان را دارد. راه بسته است. به سختی خیابان را برای گذرگاهِ ورود به اورژانس می‌کاود. با تنی رنجور مجبور می‌شود تا انتهای خیابان برود. راه عبور را که می‌یابد کاشی‌کارهای کَنده شده‌ی پیاده‌رو راهش را دوباره سد می‌کند. تایرهای ویلچر نمی‌کِشد. او نیز درمانده می‌شود و سردرگم.

    پسماندِ اطراف بیمارستان آنسوتر از درب بزرگ اورژانس، زباله‌ها انبار شده‌اند روی هم. تلِ پسماندهای تر و خشک و فاضلابِ جاری از میان آنها با هیچکدام از استانداردهای بهداشتی و درمانی فضاهای بیمارستانی سازگار نیست. بیمارانی که برای وضعیت اورژانسی خود و بستگان‌ِ‌شان به اورژانس بیمارستان امام خمینی اهواز مراجعه می‌کنند از این وضعیت کلافه‌اند و زیر لب غر می‌زنند.

  یکی از بیمارانی که به این بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کرده است با گلایه از وضعیت ترافیکی جلوی بیمارستان به خبرنگار فارس گفت: تجمع خودروها که بسیار نامنظم پارک شده‌اند امکان رفت‌وآمد به اورژانس را مشکل کرده است و این وضعیت برای بیماران اورژانسی و بدحال رنج‌آور است.

    بار ترافیکی اطراف بیمارستان بالاست پدری که فرزند بیمار خود را بر روی دست گرفته است و به سمت اورژانس می‌رود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به دلیل اینکه جای پارک نبود مجبور شدم ماشین را در مسافتی دور از بیمارستان پارک کنم. مدت زیادی است که شرایط دسترسی به بیمارستان امام خمینی دارای مشکل است و از مسئولین انتظار داریم برای حل این مشکل چاره‌ای بیاندیشند. یکی از کسبه‌ی اطراف بیمارستان نیز به خبرنگار فارس گفت: در مواقعی از روز خیابان اورژانس قفل می‌شود و نه تنها خودروها بلکه آمبولانس هم نمی‌تواند تردد کند. بیماری دیگری که برای مشکل قلبی به این بیمارستان مراجعه کرده است با اشاره به شرایط غیربهداشتی اطراف بیمارستان به خبرنگار فارس گفت: انسان سالم هم از استنشاق این بوی تعفن دچار مشکل می‌شود و تندرستی‌اش به خطر می‌افتد.

  وی ادامه داد: خیلی از بیماران هستند که به دلیل نوع بیماری ایمنی بدنشان پایین است و این زباله‌های پر از میکروب و فاضلابی که در جلوی بیمارستان جاری است در شان مردم این شهر نیست.

 اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی بدون راه دسترسی مطلوب بیمارستان امام خمینی علی‌رغم اینکه بزرگترین بیمارستان جنوب غربی کشور و اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی است، اما محیط پیرامونی بیمارستان امام خمینی اهواز از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و انباشت پسماند، عدم رسیدگی به وضعیت بهداشتی خیابان‌های منتهی به بیمارستان و جاری بودن فاضلاب خارج از استانداردهای محیط‌های بیمارستانی است.  

    در عین حال وضعیت راه‌های دسترسی بیمارستان امام خمینی نیز با مشکل عدیده‌ای رو به رو است. این بیمارستان دارای دو ورودی است که یکی از ورودی‌های آن در خیابان شریف‌زاده باز می‌شود و این خیابان به دلیل یکطرفه بودن انتقال تجهیزات درمانی به این بیمارستان با چالش روبه‌رو ساخته است. در عین حال درب اورژانس بیمارستان امام خمینی نیز در خیابانی کم‌عرض و با بار ترافیکی بالا واقع شده است.

  اورژانس بیمارستان امام خمینی اهواز به دلیل دارا بودن بیش از 10 واحد برای بیماران اورژانسی و بیش از پنجاه درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی روزانه با تعداد بالایی مراجعه‌کننده مواجه است که برای رفع مشکلات رفت‌وآمد آنها و معضلات بهداشتی اطراف بیمارستان جلسات متعددی را با مسئولین فرماندای، اعضای شورای شهر و شهرداری برگزار کرده است. جلساتی که تا کنون نتیجه‌ی مثبتی برای بیماران و مردم نداشته است. پایان پیام/      

نوشته ایجاد شد 515

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا