تداوم درخشش شمشیربازی باز هم با اعتماد به مربی ایرانی

موفقیت‌های شمشیربازی ایران در سال‌های اخیر همگی با هدایت مربیان ایرانی بوده و اعتماد به آنها نتیجه داده است.

تداوم درخشش شمشیربازی باز هم با اعتماد به مربی ایرانی

به گزارش خبرنگار ورزشی سایت هنر و فرهنگ، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در چین با یک طلا و یک نقره و یک برنز به کار خود پایان داد. شمشیربازی ایران در بخش انفرادی توسط علی پاکدامن و محمد رهبری صاحب مدال طلا و برنز شد و در بخش تیمی هم تیم ایران بعد از کره جنوبی قهرمان جهان و المپیک در جایگاه دوم ایستاد و نقره‌ای شد. این رقابت‌ها یک بار دیگر ثابت کرد که اعتماد به مربیان ایرانی و زمان دادن به آنها حتما نتیجه بخش خواهد بود، چرا که دانش فنی آنها چیزی کمتر از مربیان مطرح خارجی ندارد. استارت درخشش شمشیربازی سابر ایران با پبمان فخری زده شد و او که خود قهرمان آسیا شده بود، با در اختیار داشتن نفراتی همچون مجتبی عابدینی نابغه شمشیربازی و علی پاکدامن و چند بازیکن دیگر نتایج درخشانی را در تاریخ این رشته در آسیا و جهان برای ایران کسب کرد و این رشته سری در میان سرها درآورد و خودش را در جمع رشته های پرمدال قرار داد. هرچند گفته می‌‌شد با کنار رفتن فخری سابر ایران دچار مشکل می‌‌شود و نتایج گذشته دیگر تکرار نخواهد شد، اما در عمل این اتفاق نیفتاد و موفقیت‌های اخیر شمشیربازی ایران با تیمِ تحت هدایت امین قربانی ادامه پیدا کرد. نکته جالب توجه اینکه در زمان هدایت قربانی، مجتبی عابدینی، نفر اول ایران از تیم ملی کنار رفت، اما با این وجود هم خللی در عملکرد تیم ملی به وجود نیامد.

عملکرد کادرفنی تیم ملی شمشیربازی سابر در سال های گذشته آنقدر درخشان بود که پیمان فخری بارها از پیشنهادات خارجی خود صحبت به میان آورد و مطئنا این روند باز هم تکرار خواهد شد.  بوریس پیستسکی مدرس شمشیربازی از روسیه در جلسه‌ای گفته بود: «من پیمان فخری را وقتی برای نخستین مرتبه دیدم یک داور ساده بود اما بعد از آن یکی از مربیان شمشیربازی مطرح جهان است و توانسته نتایج خوبی بگیرد. من بازدیدی از تهران داشتم و به برج میلاد رفتم. در این برج مجسمه افراد بزرگ ایران را قرار داده بودند. به نظرم باید مجسمه پیمان فخری را هم بسازند و آنجا قرار بدهند چراکه او مربی بزرگی است.» رهبر معظم انقلاب هم همیشه از نخبه های کشورمان حمایت کرده و پس از موفقیت بزرگ یکی از تیم‌های ملی با سرمربی ایرانی تأکید کردند: «من همواره معتقد بوده‌ام که مجموعه‌های ورزشی کشور شایسته است، سرمربی ایرانی داشته باشند.»

محسن وحدانی، دبیر فدراسیون شمشیربازی هم در خصوص موفقیت شمشیربازی با مربی ایرانی اظهار داشت: «حدود یک سال است که امین قربانی هدایت تیم ملی سابر را برعهده دارد. آن اوایل که او انتخاب شد برخی نقد کردند که شمشیربازی ایران نیاز به مربی بزرگ خارجی دارد و بعد از نتایج اولیه این انتقادها بیشتر شد، اما رفته رفته این مربی ثابت کرد که توانایی هدایت تیم ملی را دارد و نتایج خوبی را کسب کرد.» وی با اشاره به موفقیت های یک ساله اخیر تیم ملی سابر با هدایت قربانی گفت: «تیم ملی با هدایت او در جام جهانی الجزایر و مادرید صاحب مدال شد و در قهرمانی آسیا نیز بعد از 22 سال طلا گرفتیم و نتایج بهتر از گذشته بود. قربانی شاگرد و دستیار خود پیمان فخری بود و خوشبختانه به این نتیجه و باور رسیده‌ایم که همچنان با مربی ایرانی می‌‌توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.»

به گزارش فارس، با نتایج کسب شده در قهرمانی آسیا می توان امیدوار بود که شمشیربازی هم در بازی‌های آسیا در میان طلایی های کاروان ورزش ایران قرار بگیرد. پایان پیام/

نوشته ایجاد شد 525

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا