خبر خوب| دانش‌بنیان‌ها چطور توجه دنیا را به خود جلب کردند!

بهترین روز خدا و محترم‌ترین عید مسلمانان در راه است. همان روزی که خبر خوب پیامبر در حوالی منطقه غدیر پیچید و بر جان حاضران نشست و قرار شد هر کس این خبر را شنیده به گوش غایبان هم برساند.

خبر خوب| دانش‌بنیان‌ها چطور توجه دنیا را به خود جلب کردند!

گروه خبرخوب: بهترین روز خدا و محترم‌ترین عید مسلمانان در راه است. همان روزی که خبرخوب پیامبر در حوالی منطقه غدیر پیچید و نشست برجان حاضران و قرار شد هر کس  این خبر را شنیده به گوش غایبان هم برساند. همان روزی که مقدر شد مولایمان علی باشد و ما از دوست‌داران و فرمانبرداران ایشان. با بسته خبرخوب امروز به استقبال غدیر می‌رویم و یادآور می‌شویم که 4 روز دیگر تا این عید بزرگ مانده. عیدی که به سفارش اهل‌بیت(ع) هرکس باید به سهم خودش خوبی بنشاند روی زمین و آسمان‌ها. از همین امروز منتظر خبرهای خوب شما که عطر مولا و غدیر را دارد هستیم! دانش بنیان‌های ایرانی چطور نظر دنیا را به خود جلب کردند؟!   اولین سکوی خبرخوب امروزمان را باز هم دانش‌بنیان ها فتح کردند. همان‌ها که نام ایران را در لیست کشورهای برتر در تنوع تولید دارویی نشانده‌اند و رتبه‌ دهم را پیوست کرده‌اند به پرچم کشورمان. البته این تمام ماجرا نیست و محصولات دانش‌بنیان ایران که در شرایط تحریم به ساخت و تولید آنها دست‌یافته‌‌ایم، به ۴۰ کشور دنیا صادر می‌شود. لازم است خدمت‌تان عرض کنیم که کشوری در دنیا نداریم که بیشتر داروهای مورد نیاز را خودش تولید کند و همه جای دنیا با یکدیگر در این زمینه همکاری دارند. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست اما به همت دانش‌بنیان‌ها از نظر تولید تنوع دارویی جزو ۱۰ کشور اول دنیا است و صادرکننده. این را هم در نظر داشته باشید که کشورمان در تنگنای تحریم است و باز در سکوهای جهانی جاخوش کرده.  شیرینی این خبر خوب بیشتر می‌شود وقتی «امین رضا» خالقیان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس می‌گوید:«پنج کشور در دنیا داروی «ام اس» تولید می کنند و ایران با تولید این دارو ششمین کشور دنیا است. داروی درمان سالک نیز که در هیچ کشوری تولید نمی شود، برای اولین بار توسط یکی از شرکت‌های پارک فناوری پردیس تولید شده.تا سه سال پیش واردکننده مواد ایمپلنت‌های دندانی بودیم اما اکنون توانسته‌ایم به تولید برسیم.» البته خالقیان یک خبرخوش هم برای بیماران پروانه‌ای دارد و این نوید را می‌دهد که:«یکی از شرکت های پارک در حوزه پانسمان‌های خاص با استفاده از کشت سلولی در حال فعالیت است که اگر نتیجه بگیرد، می تواند برای این بیماران بسیار موثر باشد. این شرکت در واقع لایه‌های پوست را تولید می‌کند که به عنوان پانسمان‌های بایلوژیک استفاده شود که البته هنوز در مرحله آزمایشگاهی است.»

دانش‌بنیان‌ها در تلاش برای تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای بانوی ایرانی پیشتاز بانوان دیگر کشورها بانوان و افتخار آفرینی‌شان که پای ثابت بسته خبرخوبند و این بار پرچم کشورمان به دست «فرزانه فصیحی» به رخ دنیا کشیده شده. «دختر باد» ایران در فینال مسابقات جام کازانف قزاقستان موفق شد زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کند و پیشتاز دیگر بانوان شود. از اهمیت این مسابقات و افتخارآفرینی ملی‌پوش کشورمان اگر بخواهید بدانید باید بگوییم که جام کازانف از مهمترین مسابقات بین المللی رشته دو ومیدانی است که مدال آوری در آن، بخشی از سهمیه حضور در مسابقات المپیک و بازی‌های آسیایی محسوب می‌شود. حالا نماینده خوش نام و نشان کشورمان با شکستن رکورد ملی، عنوان قهرمانی این مسابقات را به نام ایران زده . فرزانه فصیحی با ثبت حد نصاب ۱۱.۴۱ثانیه در  مرحله نهایی رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی بعنوان نفر نخست، مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد. دست‌مریزاد به بانوان کشورمان که همیشه و همه‌جا افتخارات‌شان را وصله می‌کنند به وطن‌!

«فرزانه فصیحی» رکورد ملی دو و میدانی را شکست و قهرمان جام کازانف قزاقستان شد آزادی به برکت غدیر گفتیم قطار غدیر در راه است و هنوز نرسیده برکاتش عالم‌گیر شده البته سهم ما از غدیر هم محفوظ است اینکه مهربانی را گسترش دهیم و به سهم خود خالق خبرهای خوب باشیم. حالا یک خانواده اردبیلی پس از 8 سال از جوان نادمی که باعث مرگ فرزندشان شده بود به حرمت مولا علی علیه‌السلام گذشت کردند تا به شیوه خود از عظمت و بزرگی این عید سعید بگویند. 8 سال پیش یک سیلی از روی خشم و عصبانیت ناخواسته باعث مرگ کودکی می‌شود حالا مجرم نادم با ببخشش خانواده، زندگی و آزادی‌اش را دوباره از دستان امیرالمومنین علیه‌السلام می‌گیرد. 

یک خانواده اردبیلی پس از 8 سال به احترام غدیر از قاتل فرزندشان گذشت کردند کتاب بیار رایانه ببر! کتاب‌های درسی معمولا بعد از اتمام سال تحصیلی بدون استفاده می‌شوند. دفترهای مشق باطله‌هم که یارغار سطل زباله‌اند. اما آموزش و پروش برای نهادینه کردن فرهنگ بازیافت طرح جدیدی را کلید زده. طرحی که علاوه بر مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان به حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند. در این طرح کاغذهای باطله دفاتر و کتاب های درسی متوسطه اول و ابتدایی در مدارس جمع آوری خواهد شد. در مقابل جهت تجهیز کارگاه کاروفناوری و هنر، اهدای یارانه به مدارس و خرید کتاب برای دانش آموزان کم برخوردار صرف می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند هنگام تحویل کارنامه، به صورت اختیاری کتاب‌های درسی و دفاتر مشقشان را تحویل مدرسه دهند.

طرح جالب آموزش و پرورش برای تجهیر مدارس و کمک به بازیافت قصری به نام غدیر! «احمد بزنطی»از یاران امام رضا علیه السلام می‌گوید:روزی به همراه گروه بسیاری در منزل حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بودم. سخن از غدیر و اهمیت آن به میان آمد. برخی آن را از شعائر اسلامی دانستند و عده‌ای نیز چنین مناسبتی را انکار کردند. بعد از گفتگوی دیگران، حضرت رضا علیه السلام لب به سخن گشود و فرمود: «آسمانیان روز غدیر را بهتر از اهل زمین می‌شناسند. خداوند در بهشت برین کاخ با عظمتی را برای خود اختصاص داده است. این قصر بهشتی تمام زیبایی‌های عالم را در خود دارد. روز غدیر، درب این قصر بزرگ باز می‌شود. فرشتگان و اهل آسمان‌ها تسبیح گویان به آنجا داخل می‌شوند و در فضای معطر و نورانی‌اش به نام فاطمه زهراء علیهاالسلام به یکدیگر هدیه می‌دهند. چون روز غدیر به پایان می‌رسد، به فرشتگان گفته می‌شود: به جایگاههای خویش برگردید! شما تا سال آینده مثل چنین روزی از اشتباه و لغزش در امان خواهید بود و بدانید همه این عطایا و موهبتهای الهی به خاطر عظمت پیامبر ما محمد صلی الله علیه و آله و وصی او علی بن ابی طالب علیه السلام است.» امام در ادامه سخن خویش خطاب به ابی نصر بزنطی فرمود: «ای فرزند ابو نصر! هر جا که باشی روز غدیر به سمت مرقد مطهر امیر مؤمنان علی علیه السلام بشتاب! چرا که خداوند متعال گناهان شصت ساله زائران با ایمان آن گرامی را می‌بخشد. در روز غدیر به برادران دینی خود اکرام و احسان کن و مردان و زنان با ایمان را خوشحال و مسرور گردان!»

 امام صادق(علیه السلام)فرمود : روز غدیر خم در میان روزهاى عید فطر و قربان و جمعه همانند ماه در میان ستارگان است خوش‌خبر باشید!  و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.  منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.  پایان پیام/

نوشته ایجاد شد 528

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا