خبر خوب| زائری که با دوچرخه عازم اربعین شد!

کمتر از دو هفته مانده به اربعین حسینی و خیل عاشقان اباعبدالله خودشان را هر طور شده به جاده عشق می‌رسانند. یکی با دوچرخه یکی با پای پیاده. یکی دعایش را به گوش زائران می‌رساند و از آن طلب زیارت می‌‌کند، یکی هم جامانده و از دور ابراز ارادت می‌کند.

خبر خوب| زائری که با دوچرخه عازم اربعین شد!

گروه خبر خوب: انسان باید در همه حال مراقب خودش باشد. مراقب اعمالش. مراقب نفسش. مراقب فکر و خیالش. چراکه شیطان یک لحظه هم انسان را رها نمی‌کند. در کمین نشسته است تا هر طوری که شده انسان را آلوده کند. مرحوم آیت الله علی صفایی حائری، می‌گفتند: «شیطان اگر بتواند، نمی‌گذارد بکاری! اگر کاشتی، نمی‌گذارد جوانه بزند! اگر جوانه‌اش زد، نهالش را می‌شکند! تا بالاخره یک کِرمی در میوه‌اش می‌گذارد. نمی‌گذارد کار به نتیجه برسد و برای این هدف، تدبیر و برنامه‌ریزی می‌کند.»  بنابراین، مقابله با شیطان برای اینکه انسان بتواند از فرصت‌ها استفاده کند و آن کاری را که خدای متعال می‌خواهد، به بهترین شکل انجام بدهد، نیاز به تدبیر و محاسبه و مراقبه و کنترل خود انسان دارد و بدون این، شدنی نیست. مراقب خودتان و اعمال و افکارتان باشید. 

به جای این سرباز هم زیارت کنید.. *زیارت به سبک یک سرباز کمتر از دو هفته به بزرگترین اجتماع مذهبی جهان؛ اربعین حسینی مانده است. زائران دسته دسته به سوی ارباب‌شان راهی شده‌اند تا در این مسیر مشق عشق کنند. هر کدام به نحوی ارادت‌شان را به ابا عبدالله (ع) ابراز می‌کنند. در این میان مردی با سربند سرخ و لباس نظامی سبز ایستاده لب مرز، قرآن روی سر مردم گرفته، با حسرت می‌گوید: دعایمان کنید، جای ما هم زیارت کنید! در هیچ جای قرارداد شغلی‌اش نگفته‌اند چند ساعت قرآن روی سر زائران سیدالشهدا بگیر تا دستت درد بگیرد، اما حتما در قرارداد نانوشته عشق به عباس این بند آمده است که اشکالی ندارد دستت درد بگیرد برای زائران کسی که دستانش را برای ولی خدا داد! 

«علیرضا لیاقت» برای دومین بار با دوچرخه راهی سفر اربعین می‌شود. *این زائر از تهران با دوچرخه راهی کربلا می‌شود گفتیم که خیل عاشقان اباعبدالله یک به یک به میدان آمده‌اند. یکی از آن‌ها مردی است که سال گذشته هم تیتر خبرها شده بود و برای زائران و موکب داران جذابیت زیادی داشت: یک ایرانی با دوچرخه در مسیر اربعین! این ایرانی ورزشکار «علیرضا لیاقت» که سال گذشته برای اولین‌بار و بعد از دو سال ترک سیگار تصمیم گرفت با دوچرخه به زیارت امام حسین (ع) برود. «لیاقت» این سفر را به عنوان یک هدیه و جایزه برای خودش در نظرگرفته بود تا اگر توانست سیگار را ترک کند، به این شیوه به کربلا سفر کند. این آقای ورزشکار با اراده امسال هم برای دومین بار با دوچرخه راهی این سفر می‌شود و امروز سفر خود را آغاز می‌کند. دعای ما بدرقه راهتان. خیر پیش!    «سید اسماعیل نصرالهی» توانست با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی رتبه ۲۵ کنکور را کسب کرد

نوشته ایجاد شد 525

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا