ضرورت تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور در اجرای قانون ارزشمند حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

سی و دومین نشست قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور مشاور وزیر کشور در امور اصلاح ساختار جمعیت و سلامت عمومی برگزار شد.

ضرورت تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور در اجرای قانون ارزشمند حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

به گزارش سایت هنر و فرهنگ از شیراز، مشاور وزیر کشور در امور اصلاح ساختار جمعیت و سلامت عمومی با حضور در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه گفت: «تبیین وضعیت جمعیت» در جمهوری اسلامی ایران و برنامه «ارزشیابی»، به عنوان دو هدف اصلی در  اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد توجه است.

دکتر «محمداسماعیل اکبری» با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: ضرورت دارد تمامی دستگاه های اجرایی کشور در راستای اجرای این قانون ارزشمند، بیش از پیش تلاش کنند.

او ادامه داد: تبیین وضعیت جمعیت یعنی تاکنون برای وضعیت جمعیت کشور چه اقداماتی با چه پشتوانه ای انجام شده که اطلاعات آن نیز جمع آوری شده است. این مقام مسوول در وزارت کشور در خصوص طراحی برنامه ارزشیابی به عنوان دومین هدف در اجرای قانون حمایت از خانواده افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در این راستا نیاز است به فرهنگ سازی در فضای عمومی و نظام بهداشتی اهمیت دهند.

دکتر اکبری ادامه داد: در این راستا فرهنگ سازی عمومی از سوی مجموعه وزارت کشور و فرهنگ سازی در نظام بهداشتی به همت مجموعه وزارت بهداشت در حال انجام است. مشاور وزیر کشور در امور اصلاح ساختار جمعیت و سلامت عمومی با بیان اینکه موضوع ریزجمعیت یکی از شاخصه های ارزشیابی در این زمینه است، افزود: وضعیت جمعیت مبتنی بر قانون حمایت از خانواده در مجموعه وزارت بهداشت شکل گرفته است و در تمام استان ها در حال اجرا است.

این مقام مسوول در وزارت کشور گفت: هدف از اجرای قانون حمایت از خانواده روشن است که براساس قانون و شاخصه های معنویتی کشور تعیین شده است و ما تنها کشوری هستیم که متکی بر فاکتورهای الهی برنامه ریزی می کنیم و با کشورهای دیگر دنیا تفاوت داریم. دکتر اکبری تاکید کرد: دست اندرکاران در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید دلسوزانه به فرهنگ سازی در فضای عمومی و نیز نظام بهداشتی برای آینده بلندمدت کشورمان اهمیت دهند.

ضرورت اقدام جهادی در تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

 مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تاکنون سی و یک نشست در این حیطه برگزار شده که امروز شاهد برگزاری سی و دومین نشست قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه هستیم.

دکتر  «محمود نجابت» تسریع در اجرای صحیح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را نیازمند یک تلاش و اقدامی جهادی خواند که باید بیش از پیش به آن پرداخت.

او ادامه داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به عنوان یک راهبر است و تمامی سازمان ها و دستگاه های اجرایی نیاز است برای تسریع در این وظیفه حیاتی تلاش کنند.

تصویب 301 مصوبه در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدا تاکنون

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در سی و دومین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه گفت: از ابتدای ابلاغ اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نشست هایی به صورت منظم و مستمر، به صورت درون سازمانی و برون بخشی، در مسیر اجرای صحیح این قانون برگزار کرده است.

دکتر  «عباس رضائیان زاده» افزود: دانشگاه مسوولیت علمی در اجرای این قانون را دارد و تمامی سازمان ها و ادارات در اجرای این قانون سهیم هستند.

او ادامه داد: از ابتدای ابلاغ اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سی و یک نشست با ۳۰۱ مصوبه برگزار شده که تا کنون، بیش از ۹۰ درصد از مصوبات اجرایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از برگزاری ۲۳۰ نشست کمیته های تخصصی جوانی جمعیت با هزار و ۲۲۰ مصوبه خبر داد و افزود: از این تعداد هزار و ۲۰۸ مصوبه اجرایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اهم اقدامات دانشگاه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت  گفت: امیدواریم نتیجه برگزاری این نشست، تحرک جدیدی در راستای تحقق مبانی این قانون در کشور باشد.

پایان پیام/خ

نوشته ایجاد شد 525

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا