قالیباف: تعاون نماد سازمان‌دهی مردم در اقتصاد کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ شکی نداریم تحول نه‌تنها در اقتصاد، که در هر موضوعی واگذاری کار به مردم و مردمی‌سازی کار مهمی است، گفت: تعاون را یک نماد و تبلور سازمان‌دهی‌ شدۀ مردم در عرصۀ اقتصاد می‌دانیم.

قالیباف: تعاون نماد سازمان‌دهی مردم در اقتصاد کشور است

به گزارش گروه سیاسی سایت هنر و فرهنگ، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست تعاون و حکمرانی مردم در مدار قانون، گفت: ما در برنامۀ هفتم توسعه برای بخش تعاون احکام مناسبی پیش‌بینی کرده‌ایم و مطمئن باشید مبتنی بر همین سند تعاون، با تقویت بانک توسعه و هم صندوق ضمانت، و نقش‌آفرینی وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد و کشاورزی و سازمان برنامه و با کمک کلیت دوستان دولت نواقص این حوزه را در برنامه رفع می‌کنیم.

وی افزود: راهبرد ما این است که بتوانیم در طول برنامه، سالانه دو درصد و در پایان برنامه، 10 درصد را محقق کنیم، این نگاه کلی مجلس و دولت در حوزۀ تعاون است. 

رئیس مجلس تصریح کرد: وقتی سهم تعاون در اقتصاد کشور در طول قریب به ۴۰ سال تا الان فقط ۴.۵ درصد شده است، یعنی مشکلات جدی داریم. اگر ما قانون بنویسیم و ۴.۵ درصدمان بشود ۵ درصد، این پذیرفته نیست.

قالیباف تأکید کرد: ما مسئول تحول هستیم، واقعیت تلخ امروز آن است که سهم بزرگ اقتصاد برای تصدی دولت است. بخش خصوصی سهم کوچکی دارد. سهم تعاون سهم ناچیزی در اقتصاد است.

وی با بیان اینکه ما هیچ شکی نداریم این تحول نه‌تنها در اقتصاد، که در هر موضوعی واگذاری کار به مردم و مردمی‌سازی کار مهم است، گفت: تعاون را یک نماد و تبلور سازمان‌دهی‌ شدۀ مردم در عرصۀ اقتصاد می‌دانیم.

رئیس مجلس در عین حال که توزیع سهام عدالت را به‌نوعی مردمی‌سازی است، با طرح این سؤال که آیا با توزیع آن اقتصاد را مردمی کردیم و تحول رخ داد؟، اظهار کرد: اینکه سهام عدالت را به افراد ذی‌حق برای رعایت عدالت‌ دادیم، کار بسیار افتخارآمیزی بود، اما آیا از خلاقیت، توان، ظرفیت و قوۀ فکر این ۴۵ میلیون نفر هم استفاده‌ کردیم؟ خیر.

قالیباف اضافه کرد: امروز مدیریت این مجموعه‌ها یا به‌صورت ناقص در دست دولت است یا در اختیار افرادی است که نه نمایندگان واقعی سهامداران و نه تحت کنترل دولت هستند، یعنی بدترین شکل مدیریت بر این حجم از سهام‌، وقتی حرف از مردم می‌زنیم، یعنی ما نیازمند خلاقیت، فکر و ابتکارات مردم هستیم.

تکمیل می‌شود…

 

نوشته ایجاد شد 528

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا