مطالبه‌گری اهالی روستای «کرکیخان» و قول‌های مسوولان برای حل مشکلات

شورای اداری شهرستان بروجرد با هدف بررسی مشکلات روستای کرکیخان بخش اشترینان در محل حسینیه روستا برگزار شد، اهالی روستا از مطالباتشان گفتند و مسوولان قول دادند در اسرع وقت به مطالبات آن‌ها پاسخ دهند.

مطالبه‌گری اهالی روستای «کرکیخان» و قول‌های مسوولان برای حل مشکلات

به گزارش سایت هنر و فرهنگ از بروجرد، عصر امروز جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد با هدف بررسی مشکلات روستای کرکیخان بخش اشترینان در محل حسینیه روستا برگزار شد. ۲ سال است منتظر ابلاغ نقشه طرح‌ هادی هستیم دهیار روستای کرکیخان در این جلسه اظهار کرد: ۱۰ هزار متر آسفالت برای کوچه‌ها و خیابان‌های روستای کرکیخان مورد نیاز است که بنیاد مسکن باید مساعدت کند. بابک گودرزی با بیان اینکه ۲ سال است منتظر ابلاغ نقشه طرح‌ هادی توسط بنیاد مسکن هستیم، افزود: امیدواریم با توجه به نیاز روستا بهسازی معابر سریعتر انجام شود. وی‌ بیان داشت: درحوزه برق نیاز به روشنایی در کوچه‌ها داریم که اداره برق باید اقدام به نصب تیربرق نماید. گودرزی ادامه داد: افت ولتاژ برق مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که باید ترانس مناسب نصب شود. تشریح مشکلات روستا در حوزه آب، برق، جاده و کشاورزی دهیار روستای کرکیخان گفت: با احداث جاده چهار خطه بروجرد به اشترینان  دسترسی اهالی روستا به ۱۲۰۰ هکتار  اراضی کشاورزی قطع شده که نیاز به احداث زیرگذر دارد. گودرزی با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب نیز در تامین آب شرب مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد:  نیاز به خط انتقال  از روستای «ونایی» است که باید سریعا انجام شود. وی خاطرنشان کرد: روستای کرکیخان ۲ هزار نفر جمعیت دارد که هیچگونه امکانات ورزشی در روستا وجود ندارد،  انتظار احداث یک زمین چمن مصنوعی فوتسال در روستا را داریم. وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز نیاز به احداث کانال های آبرسانی کشاورزی داریم. 

  طرح هادی در روستای کرکیخان سال آینده اجرا می‌شود رئیس بنیاد مسکن بروجرد گفت: امسال در ۵۰ روستای شهرستان بروجرد طرح آسفالت معابر و خیابان ها اجرا شده است.  نادر یاراحمدی افزود: همچنین امسال در ۱۰ روستا نیز سنگ‌فرش انجام شده است. وی با بیان اینکه امسال نیز هفت هزار متر آسفالت در روستای کرکیخان انجام شده، افزود: اجرای طرح هادی در روستای کرکیخان نیز سال آینده اجرا می‌شود.  یاراحمدی تصریح کرد: به متقاضیان وام مسکن روستایی نیز ۲۰۰ میلیون تومان داده می‌شود که این وام در آینده نزدیک به ۳۵۰ میلیون تومان خواهد شد. احداث زمین چمن مصنوعی فوتسال در روستا رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد نیز گفت: مقدمات لازم برای احداث زمین چمن مصنوعی فوتسال برای روستای کرکیخان در حال انجام است. اعظم عزیزی افزود: تجهیزات ورزشی نیز با توجه به امکانات موجود در روستا و درخواست ورزشکاران روستا در اختیار آنان قرار می‌گیرد. جبران خسارات اهالی روستا از نوسانات برق رئیس امور برق ۲ بروجرد نیز گفت: نصب تیربرق و تامین روشنایی در کوچه‌های روستای کرکیخان به زودی انجام می‌شود و نصب ترانس برای رفع افت ولتاژ نیز در دستور کار است. خسروی افزود: اهالی روستا که در اثر نوسانات برق دچار خسارت شدند توسط شرکت توزیع برق جبران خواهد شد.  قبل زمستان مشکل آب‌ شرب روستا حل می‌شود رئیس اداره آب و فاضلاب بروجرد گفت: ۴۰۰ متر خط انتقال آب شرب با لوله فلزی با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان برای تامین آب‌شرب روستای کرکیخان نیاز است که در دستور کار است تا قبل زمستان مشکل آب‌شرب روستا حل می‌شود.  رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت:  ۱۳۰۰ قنات در شهرستان بروجرد وجود دارد که اکثریت نیاز به بازسازی و لایروبی دارند. جواد گودرزی افزود: برای اجرای کانال کشاورزی نیاز به اعتبارات داریم ، ۲ هزار ۶۰۰ کیلو متر  کانال آب کشاورزی در روستاها نیاز است که در صورت تامین اعتبار انجام خواهد شد.

  دولت در روستاهای بروجرد اقدامات خوبی انجام داده است فرماندار بروجرد افزود: مسئله آب شرب روستای کرکیخان بسیار مهم است که باید پیگیری شود. وی‌ با تاکید بر اینکه انشعابات غیرمجاز باید جمع آوری شود، گفت: با توجه به مشکلات کمبود آب مصرف غیر مجاز آب شرب حرام و غیر شرعی است. فرماندار بروجرد گفت: دولت در روستاهای شهرستان بروجرد اقدامات خوبی انجام داده که باعث مهاجرت معکوس به روستاها شده است.  به گزارش خبرنگار فارس در ادامه جلسه شورای اداری فرماندار بروجرد به همراه اعضای شورای اداری‌شهرستان از روستای کرکیخان بازدید کردند. پایان پیام/

نوشته ایجاد شد 525

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا