خبر خوب| کشف دست‌خط منتسب به امام رضا (ع) درساوه

اسلام دین مهربانی است. اصلاً ما مفتخریم به اینکه پیامبرمان در توصیه‌ای هماهنگ با فطرت انسانی و در دفاع از حقوق حیوانات، فرموده‌اند «از به جان هم انداختن حیوانات بپرهیزید.».افتخار می‌کنیم که امام هشتم‌مان «ضامن آهو» بوده‌اند.

خبر خوب| کشف دست‌خط  منتسب به امام رضا (ع) درساوه

گروه خبر خوب: چه خبری خوش‌تر از بازگشت آزادگان مظلوم دفاع مقدس به میهن؟ آنهایی که سال‌ها رنج اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق را به تن خریدند، اما وطن‌فروشی و آرمان‌فروشی نکردند.26 مرداد سال 1369 بود که اولین گروه آزادگان به ایران بازگشتند و ما هر سال، این روز را که یادآور اشک شوق مادران و خانواده‌های آزادگان است گرامی می‌داریم.  

سید علی‌اکبر ابوترابی مدیر پروژهٔ حفظ کردن نهج‌البلاغه در یک شب در اردوگاه اسرا! وقتی اسرای ایرانی نهج‌البلاغه را یک‌شبه از بر کردند حجت‌الاسلام «سیدعلی‌اکبر ابوترابی» یکی از آزادگان شاخصی است که 10 سال از عمر خود را در اسارت گذرانده است. همهٔ آزادگانی که حتی چند روزی در کنار این سید روحانی بوده‌اند، از ایشان با شور و علاقه یاد می‌کنند و معتقدند بسیاری از اسرا، حفظ روحیه و کرامت ملی و دینی خود را مدیون این روحانی کاردرست بوده‌اند. او اردوگاه به اردوگاه بین اسرا می‌رفت و به آنها روحیه و دلگرمی می‌داد. سردار آزاده «محمد رنجبر» در خاطرات خود دربارهٔ سید ابوترابی می‌نویسد: «یک شب برایمان نهج­‌البلاغه آوردند. باور نمی‌کردیم. حاج­‌آقا ابوترابی پیش ما بود. گفت: «حتماً فردا جمعش می­‌کنند. امشب باید حفظش کنیم.». توی اردوگاه 2 هزار نفر بودیم، 10 اتاق 200 نفره. نهج‌­البلاغه 800 صفحه بود. هر کس نصف ورق را نسخه‌­برداری کرد. هر کدام‌مان هم یک شماره داشتیم که نشان صفحه بود. صبح نشده نهج‌البلاغه در سینه‌­مان حفظ شد.» این مردان بزرگ چه روزهایی را از پی هم گذراندند و چه ظلم‌ها و محدودیت‌هایی را تاب آوردند تا بار دیگر چشم‌شان به دیدار وطن روشن شود. اجرشان مضاعف. برویم سراغ خبرهای خوب امروز.  

صدور چک ضمانت، به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان (عج) ضمانت به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) خدا نکند آدم گیر و گرفتاری مالی پیدا کند و بخواهد وام بگیرد که تازه اگر جایی را برای دریافت وام پیدا کند، تازه باید دربه‌در بیفتد دنبال ضامن؛ و چه بندگان محبوب و افراد خوشبختی‌اند آنهایی که برای باز کردن گره از کار مردم، دردسرهای مرسوم اداری برای ضامن شدن را به جان می‌خرند. سوژهٔ این خبر خوب یکی از بندگان مخلص خداست که به پویش مردمی «مهر مهدوی» پیوسته و به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) مبلغی را برای ضمانت به یکی از آشنایان خود پرداخت کرده است. در پویش «مهر مهدوی» مخاطبان هر کار خیری را که در توان‌شان هست به نیت امام زمان (عج) و از طرف ایشان برای مردم انجام می‌دهند. از کمک به مادر در کارهای خانه تا تهیهٔ بسته‌های معیشتی و تأمین پول رهن خانهٔ افراد نیازمند. حدیثی از حضرت مهدی (عج) نقل شده که می‌فرمایند: «ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم». بچه‌های مهر مهدوی این حدیث را به تمام کارهای خیرشان پیوست می‌کنند تا دریافت‌کنندهٔ کمک بداند که این کمک هدیه‌ای از طرف امام زمانش است و منتی  از طرف این بچه‌ها بر سرش نیست.  

نوشته ایجاد شد 525

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا