کتاب «حسرتش با من» در شهرکرد رونمایی شد

کتاب «حسرتش با من» خاطرات مریم‌السادات حسینی همسر سردار شهیدحاج کمال فاضل فرمانده گردان یا زهرا(س) از تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم چهارمحال و بختیاری با حضور فرمانده سپاه استان در شهرکرد رونمایی شد.

کتاب «حسرتش با من» در شهرکرد رونمایی شد

به گزارش سایت هنر و فرهنگ از شهرکرد، به نقل از حوزه هنری چهارمحال  بختیاری، علی‌محمد اکبری  در آیین رونمایی از کتاب «حسرتش با من» خاطرات مریم‌السادات حسینی همسر سردار شهیدحاج کمال فاضل فرمانده گردان یا زهرا(س) گفت: شهدا چه در دوران حیات با تن و جسم و چه بعد از شهادت با روح معنوی خود حافط و نگهدارنده کشور ایران اسلامی هستند و باید هر چه بیشتر این الگوهای بی‌بدیل را به نسل جوان معرفی کنیم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) افزود: ما باید زندگی شهدا و فرمانده‌هان دلیر هشت سال دفاع مقدس را روایت کنیم و بدون شک اگر ما کوتاهی کنیم دشمن با تحریف روایت‌های خود را خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس در کنار هر فرمانده یک روای نیز بود که وقایع و مطالب را ثبت می‌کرد که اکنون در کتابی با عنوان «نگین» در دسترس است و در این کتاب از دلاوری‌ها و خدمات رزمندگان و فرمانده‌هان تیپ ۴۴ حضرت قمر بنی هاشم (ع) بسیار نوشته شده است.

اکبری بیان کرد: چهارمحال و بختیاری در انقلاب اسلامی افتخار آفرین بوده و رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس در بیشتر عملیات‌ها حضور داشتند که این رزمندگان و فرمانده‌هان بسیار به دلیری و شجاعی نیز معروف بوده‌اند.

وی اظهار کرد: یکی از راه‌های ماندگاری یاد و خاطره شهدا روایت و نوشتن خاطرات این عزیزان از زبان همسران، پدران، مادران و هم‌رزمان آن‌ها است که امیدواریم از این شکل کارهای فاخر در استان بیشتر انجام شود.

برگزاری کنگره شهدای استان در سال ۱۴۰۴

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) ادامه داد: کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری در سال  ۱۴۰۴ برگزار می‌شود و بخش مهم این کنگره آثار مکتوب، تصویری، و غیره است که از همه هنرمندان و نویسندگان استان جهت خلق اثر برای این کنگره دعوت به عمل می‌آید.

حمایت جدی حوزه هنری از آثار مکتوب دفاع‌مقدس

احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این آیین گفت: دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان از آثار مکتوب در زمینه خاطرات و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حمایت جدی به عمل می‌آورد.

وی افزود: دشمن امروز با روایت‌های نادرست از زنان ایرانی سعی در خدشه‌دار‌ کردن چهره زنان ایران دارد و در آثار مکتوب و تولیدی دفاع مقدس در استان نیز جای خالی روایت زنان از دفاع مقدس خالی بود و حوزه هنری اکنون با تولید ۲ کتاب با موضوع خاطرات همسران شهید به این موضوع پرداخته است.

گفتنی است، کتاب «حسرتش با من» تازه‌ترین اثر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان است که به قلم «طاهره حمزه‌پور اسدی» تدوین و نوشته شده است.

«سردار شهیدحاج کمال فاضل» فرمانده دلیر گردان یا زهرا (س) در سن ۲۲ سالگی در عملیات والفجر هشت به شهادت رسیده است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

نوشته ایجاد شد 528

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا